اقتصاد

حقیقت تاریک و دردناک دستگیری پاول دوروف در فرانسه ما را برملا می کند

حقیقت تاریک و دردناک دستگیری پاول دوروف در فرانسه ما را برملا می کند

Bijie.com گزارش داد:

پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام که به دلیل شورش علیه دولت به شهرت رسید، به تازگی در فرانسه دستگیر شده است. بله، مقامات فرانسوی او را در فرودگاه لو بورژه دستگیر کردند.

آنها می گویند او اجازه داد سکوی خود به زمین بازی برای انواع فعالیت های مجرمانه تبدیل شود. پول شویی، خرید و فروش مواد مخدر، به اشتراک گذاری محتوای مشمئز کننده شامل کودکان، حتی آزار و اذیت سایبری – همه اینها در لیست هستند.

بیایید آنچه در مورد ترویج جنایات سازمان یافته و تروریسم گفته شد را فراموش نکنیم. چیزهای خیلی سنگین، درست است؟

پس چرا فرانسه اینقدر اهمیت می دهد؟ خوب، آنها از طریق دفتر پیشگیری از خشونت علیه خردسالان (OFMIN) حکم صادر کردند و اساساً پاول را به انجام کار وحشتناکی در تمیز نگه داشتن تلگرام متهم کردند.

دوروف

آن‌ها استدلال می‌کنند که ویژگی‌های رمزگذاری و حریم خصوصی تلگرام، آن را به مکانی مورد علاقه برای ناپدید شدن چیزهای مشکوک بدون تماشای کسی تبدیل کرده است. این تعجب آور نیست – حریم خصوصی می تواند یک شمشیر دو لبه باشد.

اما این دیگر فقط مربوط به تلگرام نیست. این موضوع مربوط به حریم خصوصی و امنیت است و همه اینها در اروپا اتفاق می افتد.

تلگرام بیش از پیام های رمزگذاری شده و بدون تبلیغات مشهور است. همچنین برای کسانی که نمی‌خواهند به Big Brother استراحت بدهند، مناسب است. اما حدس بزنید چی؟ همین رمزگذاری اکنون دلیل سرزنش است.

در سال 2014، پاول چمدان های خود را بست و روسیه را ترک کرد، زیرا او گروه های مخالف را در وب سایت قدیمی خود VKontakte تعطیل نمی کرد. دولت روسیه از این موضوع خوشش نیامد و وقتی از او اطلاعات کاربری را در تلگرام خواستند، دوباره به آنها دست سردی زد.

در مورد ثبات صحبت کنید، درست است؟

اکنون، با دستگیری او در فرانسه، مردم به وحشت افتاده اند. آنها می گویند این می تواند نوید بدی برای حفظ حریم خصوصی و آزادی بیان در اروپا باشد. مرز بین رازداری و پیشگیری از جرم کجاست؟

تلگرام هرگز محبوب ترین مکان نبوده است، اما این بخشی از چیزی است که بسیاری از کاربران را به خود جذب می کند. اکنون، تمام آن “آزادی” برای گاز گرفتن پاول باز می گردد.

با اجرای قوانین محتوای جدید، دولت‌ها تلاش‌های خود را برای سرکوب فضاهای آنلاین که ناامن یا غیرقانونی می‌دانند افزایش می‌دهند. محبوبیت تلگرام تنها آن را به یک هدف بزرگتر تبدیل می کند.

وضعیت کنونی اوکراین را به عنوان مثال در نظر بگیرید. تلگرام همیشه یک پلتفرم کلیدی برای اطلاعات و به گفته برخی، اطلاعات نادرست بوده است. درک اینکه چرا دولت ممکن است بخواهد کنترل شدیدتری بر آنچه در آنجا اتفاق می افتد بخواهد دشوار نیست.

ویتالیک بوترین

ویتالیک بوترین از روش‌های رمزگذاری تلگرام انتقاد کرد. او به ما گفت:

“من قبلاً از تلگرام به دلیل جدی نبودن در مورد رمزگذاری انتقاد کرده ام. اما این اتهام؟ به نظر می رسد که آنها فقط به خاطر بازی نکردن با اشتراک داده ها به دنبال آنها هستند. اینجا مکانی وحشتناک برای آزادی نرم افزار و ارتباطات در اروپا است.”

او اشتباه نکرد. به نظر می رسد اتهامات علیه پاول کمتر در مورد جرم خاصی باشد و بیشتر در مورد امتناع تلگرام از تحویل داده ها باشد.

سپس ایلان ماسک وجود دارد که هرگز از بیان نظر خود ابایی ندارد. او با توئیت #FreePavel از پاول حمایت می کند. توییت دیگری از ایلان چنین بود: “POV: سال 2030 در اروپا است و شما به خاطر لایک کردن یک میم اعدام می شوید.”

ایلان ماسک

بدیهی است، ایلان فکر می کند که اروپا بیش از حد پیش رفته است. او حتی با ناباوری از زندانی شدن پاول در توییتر نوشت: «20 سال…».

چه زمانی محافظت از داده های کاربر مشکل ساز می شود؟ این پلتفرم‌ها در مواقعی که اتفاقات بدی روی ساعتشان می‌افتد چقدر مسئول هستند؟

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا